Guardian apologizes for Sun "medical records" story

LONDON Fri Jul 15, 2011 5:59am EDT

LONDON (Reuters) - The Guardian newspaper apologized on Friday for reporting that the Sun, part of Rupert Murdoch's News International stable, had obtained information about former prime minister Gordon Brown's son from medical records.

The newspaper, which has played a pivotal role in revealing details of the News of the World phone hacking scandal, printed a one-paragraph apology on page 36.

"In fact the information came from a different source and the Guardian apologizes for its error," the correction read.

The Guardian printed a front page story on Tuesday that claimed the Sun discovered Brown's son Fraser had been diagnosed with cystic fibrosis by accessing medical records in 2006, when Brown was chancellor.

Brown was "in tears" when he found out the Sun was going to run the story about his child, he told the BBC in an interview on Tuesday.

The Sun denied any wrongdoing and said the information came from a member of the public whose son also suffers from cystic fibrosis, who wanted to raise awareness of the condition.

The newspaper said the unidentified man has signed an affidavit to confirm he was the source of the story.

(Reporting by Clare Kane; Editing by Steve Addison)

We welcome comments that advance the story through relevant opinion, anecdotes, links and data. If you see a comment that you believe is irrelevant or inappropriate, you can flag it to our editors by using the report abuse links. Views expressed in the comments do not represent those of Reuters. For more information on our comment policy, see
Comments (2)
Asaki wrote:
The Guardian is known for its unbiased reporting has to be cautious on blowing whistles that may turn on them,who knows!!

七月 15, 2011 2:45pm EDT  --  Report as abuse
when the walls come crumblin’ down
10 years of deceiving the public about 11 SEP 01
when the walls come crumblin’ down

七月 15, 2011 5:59pm EDT  --  Report as abuse
This discussion is now closed. We welcome comments on our articles for a limited period after their publication.