U.S.-based TV anchor quits Russian station during newscast

WASHINGTON Wed Mar 5, 2014 8:16pm EST

Related Topics

WASHINGTON (Reuters) - A Washington-based news anchor for the Russia Today television network quit her job on air on Wednesday, telling viewers she could not be part of a Russian government-funded station "that whitewashes the actions of Putin."

Citing on-air comments earlier this week by another U.S.-based Russia Today presenter, Abby Martin, that Russian intervention in Ukraine's Crimea region was "wrong," Liz Wahl told viewers that "as a reporter on this network, I face many ethical and moral challenges."

"My grandparents came here as refugees during the Hungarian revolution, ironically to escape the Soviet forces," Wahl said, adding she was "very lucky to have grown up here in the United States."

Wahl added she was the daughter of a military veteran and her partner was a doctor at a military base "where he sees everyday the first-hand accounts of the ultimate prices that people pay for this country."

"And that is why personally I cannot be part of a network funded by the Russian government that whitewashes the actions of Putin," she said.

"I'm proud to be an American and believe in disseminating the truth and that is why after this newscast, I'm resigning."

Russia Today could not be reached for comment. The multilingual news and information network broadcasts in more than 100 countries.

(Writing by Peter Cooney; Editing by Jan Paschal)

FILED UNDER:
We welcome comments that advance the story through relevant opinion, anecdotes, links and data. If you see a comment that you believe is irrelevant or inappropriate, you can flag it to our editors by using the report abuse links. Views expressed in the comments do not represent those of Reuters. For more information on our comment policy, see http://blogs.reuters.com/fulldisclosure/2010/09/27/toward-a-more-thoughtful-conversation-on-stories/
Comments (6)
MikeDuffy1 wrote:
Good for her. F Putin

Mar 05, 2014 8:43pm EST  --  Report as abuse
JoeBloggs2 wrote:
IMHO showing bias on air is unprofessional. As to the Ukraine its virtually in a civil war. A similar event occurred in Cyprus in 1974 when some Greek Cypriots formed Eoka an underground military movement. Allegedly this group wanted Enosis (union with Greece) The underground movement then started to assassinate Turkish Cypriots. Turkey then moved some of its NATO hardware to Cyprus and occupied the north. The Cyprus military only had WW2 vintage weapons and no air power so they were totally outclassed. Turkish Cypriots migrated to the north and Greek Cypriots migrated south. I can see history repeating the events of forty years ago before much longer. Incidentally in such cases there are usually no winners.

Mar 05, 2014 9:29pm EST  --  Report as abuse
misterjag wrote:
RT is little more than a platform for Putin propaganda.

Mar 05, 2014 9:59pm EST  --  Report as abuse
This discussion is now closed. We welcome comments on our articles for a limited period after their publication.