January 31, 2018 / 12:46 PM / 8 months ago

South Africa's Naspers cancels contract with TV station sold by Guptas

JOHANNESBURG (Reuters) - A unit of African media and e-commerce giant Naspers said on Wednesday it will not renew its contract with a news channel previously owned by the Gupta family, friends of President Jacob Zuma accused of unduly influencing government.

The Gupta family and Zuma deny wrongdoing.

MultiChoice, the biggest pay-TV provider in Africa, said an investigation found the company had not done proper due diligence on ANN7 but there was no corruption in its contract.

The investigation followed a report by South African media about payments made by Multichoice to ANN7.

Reporting by Joe Brock; Editing by Tiisetso Motsoeneng

0 : 0
  • narrow-browser-and-phone
  • medium-browser-and-portrait-tablet
  • landscape-tablet
  • medium-wide-browser
  • wide-browser-and-larger
  • medium-browser-and-landscape-tablet
  • medium-wide-browser-and-larger
  • above-phone
  • portrait-tablet-and-above
  • above-portrait-tablet
  • landscape-tablet-and-above
  • landscape-tablet-and-medium-wide-browser
  • portrait-tablet-and-below
  • landscape-tablet-and-below